Thursday, February 3, 2011

Dia bukan jodoh aku

Tiada siape2 pun dalam hidup ini inginkan perpisahan bukan.... Tp andai itu sudah ditakdirkan....andai itu sudah tersurat..... siapa kita untuk menolaknya.......Ingatlah...... mungkin pada kita, kita rasakan yang dia ialah yang terbaik untuk kita....... tp pada Tuhan mungkin dia bukanlah yang terbaik buat kita....

"Boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal ia buruk bagimu... boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia baik bagimu...."


percayalah..........


ALLAH tidak akan menduga hambanya dengan dugaan yang tidak tertanggung oleh hambaNYA....... dan... ALLAH tidak akan merampas sesuatu dari hambaNYA melainkan akan digantikannya dengan yang lebih baik......


Perlukah kita menangis mengenangkan perpisahan yang telah berlaku??? 
Perlukah kita kesalkan pertemuan yang berakhir dengan perpisahan???
Cinta dulu biarkan berlalu... 
Cinta dulu bukanlah untuk diingat-ingat... cukuplah sekadar dikenang bila lagu cinta kita diputarkan di corong2 radio.........
Mungkin ALLAH ingin pertemukan kita dengan org yang salah sebelum dipertemukan dengan orang yang layak untuk kita... agar kita lebih tahu untuk menghargai satu hari nanti...
Janganlah kita lupa dengan janji Tuhan......


"Wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik"...

Anggaplah dia bukanlah yang baik untuk kita......


"Lelaki yang tinggalkan kita untuk perempuan lain bukanlah lelaki yang baik.... dia lelaki yang tidak bertanggungjawab kerana mengecewakan kita.... memungkiri janji pada kita..."

Inilah yang selalu pengajar aku cakap.... Sesi Tazkirah untuk saling mengingati.... Untuk menyedarkan jiwa2 remaja yang kadangkala lemas dengan cinta.......... Bersyukurlah kita kerana dipisahkan hari ini.. bukan esok atau  lusa........ makin lama bersama....makin susah untuk menerima perpisahan........ Andai kita ditinggalkan masa berada di alam perkahwinan... Alangkah lagi perit untuk menghadapinya.... 
Bersyukurlah kita kerana masih diberi peluang untuk membuat pilihan lagi.............

Takut jika tidak bertemu jodoh???....
Bukankah ALLAH sudah tetapkan kita hidup berpasang-pasangan....

Dsini saya ingin kongsikan buku yang saya pernah baca dan menjadi koleksi peribadi saya... banyak ilmu dan pengetahuan yang saya perolehi setelah membaca buku ini....untuk saya memperbaiki diri untuk menjadi orang yang lebih baik...dan sebagai persediaan untuk saya jatuh cinta sekali lagi .......InsyaALLAH.....




No comments:

Post a Comment